wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Trijs Schotema - WaarBenJij.nu wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Trijs Schotema - WaarBenJij.nu

wat vliegt de tijd!

Blijf op de hoogte en volg Trijs

20 Oktober 2015 | Tanzania, Arusha

Wat gaat de tijd toch snel. Vandaag alweer 6 dagen in Arusha en wat hebben we al veel gedaan. De dagen vliegen hier voorbij. 2 dagen geleden zijn we naar Good Hope geweest. Het weeshuis waar 17 kinderen worden opgevangen en veelal worden begeleid door vrijwilligers. Het is zo goed om te zien dat de kinderen het daar leuk hebben. Vanuit Nederland waren er kadootjes meegekomen en daar uitgedeeld. Prachtig om te zien dat de kinderen daar zo giga blij mee zijn. Die middag zijn we met de safari-gids van mijn vorige reis gaan lunchen. Erg leuk om hem weer te ontmoeten.
De volgende dag was het tijd om weer eens terug te gaan naar Kaloleni. We hadden een afspraak met Dr Anna. Alie had nog een verrassing voor haar. Dr. Anna heeft ons de nieuwe particuliere kamer laten zien, waar twee prachtig nieuwe ziekenhuis- bedden staan, goede badkamer is en zelfs een TV. Echt een luxe hier. Ook is de nieuwe operatie-kamer klaar maar helaas kon ze de sleutel niet vinden. In het ziekenhuis wilde ik de meegekregen laptop van onze buren overhandigen aan zr Lucy. Zij kan deze heel goed gebruiken voor haar ziekenhuis administratie en de administratie van haar Duka la dawa ( apotheek). Helaas was Lucy niet in het ziekenhuis omdat hij zoon afgelopen vrijdag plotseling is overleden aan cholera . Wat verschrikkelijk. Donderdag had ze mij verteld dat hij ziek was en vrijdag is deze jongen dus overleden. kreeg het er koud van.
Alie heeft met Dr. Anna afgesproken dat wij donderdagochtend komen meekijken en donderdagmiddag gaan we met haar shoppen bij de medische groothandel. Er is dringend behoefte aan infuus-palen en operatie materiaal . Ben benieuwd waar we allemaal tegenaan lopen. Na het maken van deze afspraken zijn we de stad weer in gegaan. Alie vond het leuk om mijn gastgezin van februari te zien. Na een fikse wandeling kwamen we aan bij de poort van het huis in Mianzini. Na flink gebonk op de poort deed de schoondochter van mama Bomboo open. Ze herkende mij direct. We moesten binnenkomen en een sinaasappel mee-eten. Jammer genoeg was mama Bomboo zelf niet thuis.
Vandaag ( 20/10) zijn Alie en ik met de daladala naar Moshi geweest. Moshi is een plaats aan de voet van de Kilimanjaro. Het was een hele reis. Over de bijna 70 km heen hebben we 3 uur gedaan. De daladala stopte overal. Helaas waren we flink afgezet. De heenreis kosten 10.000 TSH ( ongeveer 5 euro). Na een goede lunch en wat rondgelopen te hebben zijn we maar gelijk weer van de bus teruggegaan ( kosten: 3000 TSH, ongeveer 1, 25 euro) Als we er weer 3 uur over zouden doen zou het donker zijn en 2 meiden alleen op straat in het donker hier is niet aan te raden. Gelukkig gaf de chauffeur flink gas en na ruim 2 uur stonden we weer in Arusha. Het doel van de trip naar Moshi was een blik te vangen van de Kilimanjaro, maar jammer genoeg zat de top in de wolken dus maar een klein stukje kunnen zien.
Vanavond een rustig avondje thuis, bijkomen van onze giga wereldreis.
Tot snel weer.

• 20 Oktober 2015 - 20:51

Erna:

Hey Trijs, wat een leuk verhaal weer, jullie maken wat mee zo. Mooi dat jullie overal zo dankbaar worden ontvangen. Fijn voor Alie dat ze nu alles zelf kan zien. Hopelijk gaan jullie nog wat avonturen beleven waarvan wij dan weer mogen mee genieten. Geniet er an de tijd vliegt. Heel veel plezier nog, xx Erna

• 20 Oktober 2015 - 21:17

Irene :

Geweldig en gezellig je verhaal weer te lezen, het lijkt me ook erg indrukwekkend om zo mee te maken. Blijf schrijven dan blijven wij lezen..........
    Ireen kuzzzz