2 de week Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Trijs Schotema - WaarBenJij.nu 2 de week Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Trijs Schotema - WaarBenJij.nu

2 de week Arusha

Blijf op de hoogte en volg Trijs

13 Februari 2015 | Tanzania, Arusha

wat gaat de tijd toch snel. Mijn tweede week zit er ook al weer op. Nog ruim 1 week hier en dan vlieg ik naar Zanzibar. Ik heb deze week weer veel gezien en gedaan. Vorig weekend de wandeltocht gehad op zaterdag, op zondag een dagje zwembad.
Op maandag begon de werkweek weer. Het was een giga drukke dag. Veel baby-s gewogen en gevaccineerd. Met zr Lucy op de observation room meegedraaid en meegeholpen waaronder het assisteren van het aanleggen van een gipsverband. Het soort gips is te vergelijken met ons gips alleen zijn de zwachtels die ze gebruiken erg dun van kwaliteit en hebben we er dus 6 nodig om de boel op zijn plaats te houden. Als patiënten in de kliniek komen met klachten en er moet een foto gemaakt worden gaan ze naar een ander ziekenhuis in de stad, meestal Mount Meru hospitaal. Ze komen daarna terug met de foto. Deze wordt dan bekeken in de observation room. Het is in de room een komen en gaan van patienten. Een brancard kennen we niet dus als mensen op straat onwel geworden zijn worden ze door familie horizontaal het ziekenhuis ingedragen. Deze week ben ik ook 's middags een keer gaan zwemmen. Het is daar heerlijk omdat er ook een lekkere douche is met warmwater. Na bijna 2 weken moeten flodderen in een douchebak met bakjes water, is dit een weldaad voor je lichaam.
De avonden zijn een beetje saai. Ik kan 's avonds niet meer naar buiten. Ten eerste wordt je opgegeten door de muggen, ten tweede is het hier in het donker niet echt veilig. Ik blijf dus ook maar lekker binnen. Het gastgezin zorgt goed voor mij, alleen is het eten erg eenzijdig ( rijst, spaghetti, rijst, spaghetti met vele malen dezelfde saus). Gelukkig wel iedere avond een stuk fruit.
Voor het komend weekend staat een dagje zwembad op het programma en op zondag een safari in het Arusha National park. Deze safari bestaat uit een wandelling van 2 uur met een guide met geweer. Ben benieuwd wat ik tegen ga komen.
Ik ga proberen as zondagavond hier een stukje over te schrijven.

  • 13 Februari 2015 - 19:32

    Erna:

    Wauw Trijs, wat een leuk stukje weer, en wat een superleuke foto's steeds op Facebook. Vooral die met die kindjes zijn heel schattig. Kan me voorstellen dat je ze wel mee wil nemen.
    Ben zeker benieuwd naar je avonturen weer in het weekend, geniet van de warme douche en ik hoop op veel "wild" op je safari, veel plezier. Groetjes Erna

  • 13 Februari 2015 - 20:45

    Jeannette Meijeren:

    Hoi Trijs,
    Wat ontzettend leuk om al je belevenissen te lezen.
    Heb grote bewondering voor je ,en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groet,Jeannette.

  • 14 Februari 2015 - 00:40

    Jolande:

    Hoi Trijs, Wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat het zo bijzonder is daar. Hopelijk kan je de mensen helpen en ondersteunen, van die mooie baby's moet je er niet te veel zien, anders wil je er echt eentje meenemen. Lekker nog even zwemmen en wilde dieren spotten en dan bijna weer naar huis, time flies when your having fun!
    Nog heel veel plezier en straks een fijne week vakantie samen met Bertil.

    Groeten Jolande

  • 14 Februari 2015 - 10:30

    Willem:

    Hoi Trijs,
    pas je niet alleen op voor de muggen, maar ook voor de olifanten?
    Wat een mooie ervaring en van die zwartels, daarvoor moet je even bij je ander broer zijn , je weet wel van die "hulpmiddelen" .
    Geniet ook lekker en horen je verhalen snl.
    Groet, Willem & Ingrid

  • 14 Februari 2015 - 11:38

    Truus V Dongen :

    Wat een mooi verslag weer Trijs wat een indrukken krijg je mee veel plezier het weekend en hoop dat je mooie dieren te zien krijgt vooral veel foto's maken liefs truus

  • 14 Februari 2015 - 12:40

    Roelf En Brigitte:

    Goed te lezen dat de tijd het rap gaat. Veel te doen begrijp ik behalve in de avond. Op safari met een gunman klinkt spannend . Maar achter hem blijven, adviseer ik .
    Over de hulpmiddelen, verschil in kwaliteit heb je zeker. Hopelijk zijn de middelen niet te inferieur.
    Ook goed te lezen dat er in het weekend tijd is voor wat ontspannen zwemmen. Kan mij inderdaad voorstellen dat dat een weldaad voor het lichaam is.
    Hou je nog even haaks. Bertil komt eraan.... Alvast plezierige vakantie samen.

    Kus, Roelf

  • 14 Februari 2015 - 13:12

    Els:

    Geniet van alles was je meemaakt Trijs! En zeker van die schattige kleine kindjes! Tot gauw!

  • 15 Februari 2015 - 21:30

    Hannie:

    hoi Trijs,
    veel gedaan afgelopen week en dan vliegt de tijd voorbij. ben benieuwd wat je met de safari gaat zien. geniet er van en ik begrijp dat je man onderweg is, veel plezier samen.
    tot gauw, groetjes Hannie

  • 16 Februari 2015 - 09:13

    Hilde:

    Hé tante!

    Wat leuk om e.e.a. te lezen over je Afrikaanse avontuur. Een onvergetelijke en mooie ervaring.
    En mijn ervaring is dat je je héél dankbaar voelt voor alle luxe die je in NL hebt. Mooie bijkomstigheid :) Geniet van je laatste week en van het vooruitzicht dat Bertil komt.

    Nog een paar daagjes wachten en dan begint mijn Hawaiiaanse avontuur :)

    Lieve groetjes Hilde

  • 16 Februari 2015 - 23:13

    Ingrid Cantrijn:

    Lieve Trijs,
    Wij zijn inmiddels weer terug van onze skivakantie en ben nu jouw verslagen aan het doorlezen. Wat een ervaringen!!!! Ik vind het zo ontzettend stoer van je dat je je grote droom hebt waargemaakt!!!
    En wat gaat de tijd snel. Geniet ervan en hoop straks jouw foto's te zien.
    Voor straks heel veel plezier samen met Bertil op Zanzibar!
    Lieve groeten, Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trijs

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 4692

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 06 Maart 2015

Tanzania 2015

Landen bezocht: